Friday, February 6, 2009

MARAH

walaupun aku seorang yang happy go lucky... tapi aku juga ada perasaan MARAH.. bila aku marah sampai ke akhir hayat aku akan ingat namamu.. dan bukan mudah untuk aku memaafkan kau jika aku tak bersalah..... dan aku juga seorang yang pendendam.. dan aku akan pastikan kehidupan kau bahagia terlebih dahulu tapi tengok la satu persatu orang yang kau sayang akan hilang depan mata kau sendiri... aku kadang2 tak suka manusia yang suka mengganggu kehidupan aku sedangkan aku tak menyusahkan sesiapa pun... lagipun aku tak ada rasa nak marah tanpa sebab jika kau yang membangkitkannya......
INGAT...
JIKA KAU MUSUH AKU,
AKU AKAN PASTIKAN KAU AKAN DERITA..
MAY B BUKAN SEKARANG TAPI,
KENA INGAT MASA DEPAN..
sebenarnye aku benci rasa marah, itu la sebab aku tak nak marah.........

3 comments:

amin said...

kemarahan itu bukan jalan penyelesaian...

Asyraf Azizan said...

rasa marah itu perlu apabila kita perlu merasainya, tetapi ianya perlulah dihadapi dengan akal yang waras

DANISH SANGGIN said...

untuk bell,

namun nok rasa marah harus dilepaskan.. takut nanti jika ia semakin terpendam dan lebih menjadi parah.... kadang2 aku rasa aku ni terlalu mudah simpati dan tak tau nak marah, namun nok jika ia mencabar maruah dan diri terasa terhina aku tak mahu menahan kemarahan... aku akan cuba untuk melakukan sesuatu yang waras untuk dia merasakan apa yang aku rasa...

untuk Lehe
memang betul, kadang2 aku akan maafkan kesalahan yang dilakukan oleh insan itu walaupun dia langsung tak meminta maaf tentang kesalahan diri... bila difikirkan balik, aku ni terlalu simpati dan mudah untuk belas kasihan... marah akan hilang bergitu saja.. tapi jika perbuatan yang mencabar maruah diri aku takkan maafkan dia buat selamanya.. kerana aku rasa aku tak mengganggu hidup dia dana aku dengan dunia aku sendiri..

walaubagaimanapun, thanks atas nasihat yang diberikan...