Saturday, August 22, 2009

Bunga dan MamaTetap Sayang Papa.

Sedang sibuk study kat bilik, tiba-tiba ibu call.
"Uming, ko buat ape?". Ibu bertanya..
Aku menjawab, " Tengah sibuk study, NapeMama?"
Dalam talian, suara sayu seorang ibu menangis. Sakitnya hati bila esakkan itu bermula. Aku pun menahan air mata daripada mengalir. Kawalan intonasi suara pun aku kawal.
" Uming, Papa ko dah lari dari rumah." Nape pula dia bagitau aku pasal ni. Aku mula menahan sebak.
" Nape ibu nak bagitau, aku dah tak mau dengar khabar pasal DIA" .
" Walaupun dia buat begitu, tapi dia tetap ayah engkau".. kata ibu.,
Serta merta aku memutuskan talian.. Aku terus ambil batal, aku menangis sepuasnya.
Nape masih ada harapan daripada mama walaupun papa dah banyak melukakan hati dia.
Itu kerana MAMA masih sayang kat PAPA..
Walaupun hati ini masih merasakan kesakitan lagi terhadap peristiwa itu.. Tapi aku tetap sayang papa..
Mama call banyak kali. Tapi aku tak jawab... Aku mesej kat mama.
"JIKA MAMA CERITA PASAL PAPA LAGI AKU TAK KAN ANGKAT CALLING MAMA DAN JANAGN SEKALI BERBINCANG PASAL PAPA LAGI".

Setiap malam aku nangis, tapi aku kena tabah..

Mama maafkan aku.. Sebenarnya aku sayangkan papa more than everthing..

papa , i love u..

Kembali la...

8 comments:

aira hanneY said...

sabar dear..

Fær.han/Unown F/Gyan said...

Sedey gler post nie...

aira hanneY said...

sayang,

Tuhan sayang sama kita. dibiarkan dugaan itu menguji kita, dan dikemudiankan hikmahnya kerana Dia mahu kita bersabar.

betapa sesungguhnya perkara yang baik akan datang kepada orang-orang yang sabar menunggu.

kamu katakan hati kamu itu kaca, tapi sebenarnya hati kamu itu konkrit. teguh dan kuat.
saya tahu kamu kebal,hati kamu kuat.
b strong my dear.
saya tetap disini ada untuk kamu.

time will heal your scars EVENTUALLY~

farhana said...

bunge ,,,sedihnya post nie
sabar ye...
semua yg berlaku ada hikmahnya

b E e L a t H i R a said...

tahniah kerana hati kamu yang rawan terlindung di balik ukiran senyuman...
tahniah kerana kamu yang selalu buat kami di sini tersenyum sendirian..

bila dewasa kelak..jadi lelaki yang baik.. :))

aira hanneY said...

cinta jangan pergi~

DANISH SANGGIN said...

Aira: terima kasih....
Faer: Berat mata memandang, berat lagi bahu memikul....
Aira: Memang nok, tuhan setia uji namum manusia ingkar. (TSUNAMI)
Farhana: Memang betol, kadang-kadang hikmah yang diberikan itu sanagt berharga..
Bell: Senyuman yang terpapar itu adalah senyuman kesedihan, namun akan kucuba untuk lupakan semua ini..
Aira: susah nak tau pasal cinta ni...

aira hanneY said...

aku rasa aku len kena panggil tat name.bluek..
b strong my dear~