Sunday, August 23, 2009

Sebuah Penantian Dan Harapan

Hari ini pintu hati ku diketuk untuk membuat panggilan kat PAPA. Satu je harapan agar PAPA menjawab. Tapi sayang hanphone aku hilang, mengapa ini berlaku. Tapi tak pe, aku akan berusaha.. PAPA, aku ciptakan sajak untukmu..

Sebuah Penantian Dan Harapan

Pada mulanya,
Aku sedia menanti dengan penuh harapan,
Agar DIA datang dan kembali suatu hari nanti,
Aku terus menanti seorang diri disini,
Kerana kini aku di negeri orang,
Terlalu banyak liku-liku perjalanan untuk diharungi,
GEMBIRA DAN TABAH..

Pada pertengahannya,
Aku tetap menanti dengan penuh harapan,
dengan ditemani SAHABAT SEJATI di sisi,
Temanku menasihati,
"Be strong",
dan itu aku jadikan senjata
Aku teruskan penantian itu,
Sekadar menunggu khabar dari Borneo,
PERIT dan SEKSA...

Dan akhirnya,
Aku telah putus asa.
Dan aku beredar dari PENANTIAN,
Aku rasa bagaikan roh tercabut dari jasad.
SENGSARA DAN MATI..
Penuh dengan rasa KEKECAWAAN...

2 comments:

She is aaN said...
This comment has been removed by the author.
She is aaN said...

love,
kekecewaan itu bererti buat kamu dan buat saya juga,
dugaan pergi,bahagia menjelma.
pejam mata.
kamu pasti nampak ia.
sapu air mata.
jangan menitis lagi.
walau dia terbang tinggi,
biarlah kamu menjadi penjaga hati,yang tetap mengenggam ia walau ia menjauh..


"Syukuri apa yang ada
Hidup adalah anugerah
Tetap jalani hidup ini
Melakukan yang terbaik" d-masiv ~jangan menyerah~

saya tahu kamu kuat